Στο blog μας μπορείτε να δείτε

Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Διαμορφώνοντας ένα περιβάλλον λειτουργικής ανάγνωσης και γραφής

    Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος λειτουργικής ανάγνωσης και γραφής έχουν οι πίνακες αναφοράς.Αυτοί είναι κατάλογοι με λέξεις δίπλα στις οποίες υπάρχουν και οι αντίστοιχες εικόνες. Οι λέξεις που απαρτίζουν κάθε πίνακα έχουν σχέση μεταξύ τους αφού ανήκουν σε κάποιο σύνολο που έχει νόημα για τα παιδιά.
    Οι πρώτοι πίνακες αναφοράς που δημιουργήσαμε στην τάξη είναι:ο πίνακας με τα ονόματα των παιδιών, ο πίνακας με τις μέρες της εβδομάδας και τα καιρικά φαινόμενα, ο πίνακας με τα χρώματα.
  • Ο πίνακας ονομάτων
    Ο πίνακας με τα ονόματα αποτελείται από τα ονόματα των παιδιών, τη φωτογραφία τους και τα κινητά καρτελάκια όπου είναι γραμμένα τα ονόματα τους. Έτσι κάθε φορά που το παιδί θα χρειαστεί να γράψει το όνομα του, μπορεί να ανατρέξει στον πίνακα και να πάρει το καρτελάκι του.


  • Ο πίνακας πίνακας με τα καιρικά φαινόμενα και τις μέρες της εβδομάδας.
   Είναι δύο πίνακες, ένα για τις μέρες της εβδομάδας και ο άλλος με τα καιρικά φαινόμενα, που βοηθούν στη σύνθεση του ταμπλό με τον καιρό της κάθε μέρας.
Αποτελούνται από κινητά καρτελάκια με τα ονόματα των ημερών και των καιρικών φαινομένων,ήλιος- βροχή- συννεφιά- χιόνι, με τις αντίστοιχες εικόνες τους όπως επίσης και αριθμούς από το 1- 31.
Τα καρτελάκια τοποθετούνται στο ταμπλό που συνθέτει το ημερολόγιο και τον πίνακα καιρού.
Επίσης υπάρχουν σε κινητά καρτελάκια τα ονόματα των μηνών και των εποχών που αντιστοιχούν στον πίνακα γενεθλίων.( Στον οποίο είναι γραμμένες οι εποχές και οι μήνες )







    Πίνακας γενεθλίων
  • Ο πίνακας αναφοράς χρωμάτων.
     Η γνωριμία με τα χρώματα ήταν η αφορμή της δημιουργίας του πίνακα αναφοράς των χρωμάτων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους σε άλλες δραστηριότητες της τάξης όπως χωρισμός ομάδων , επιλογής ρούχων και άλλα.


Αποτελείται από το αποτύπωμα του χεριού του παιδιού πάνω σε χρωματιστό χαρτόνι και γραμμένο το αντίστοιχο χρώμα.



  • Ο πίνακας συναισθημάτων.
    Ένας άλλος πίνακας που δημιουργήσαμε μιλώντας για τον εαυτό μας είναι ο πίνακας των συναισθημάτων.
    Τέσσερις φατσούλες , ο χαρούμενος, ο λυπημένος, ο θυμωμένος και ο τρομαγμένος, γίνονται αφορμή για να παίξουμε με αυτές ,να τις μιμηθούμε, να μιλήσουμε για τα συναισθήματα μας και τελικά να φτιάξουμε έναν πίνακα αναφοράς.



Σχετικά με τη δημιουργία ενός πίνακα αναφοράς με χρώματα, υπάρχει και ανάλογο διδακτικό σενάριο με τη χρήση των ΤΠΕ. Μπορείτε να το δείτε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...