Στο blog μας μπορείτε να δείτε

Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Όταν το παραμύθι συναντάει τη ζωγραφική!

     Μια ενδιαφέρουσα σειρά βιβλίων που συνδυάζει την τέχνη της ζωγραφικής με την λογοτεχνία, είναι η σειρά " Εκφράζομαι μέσα από την τέχνη", των εκδόσεων Βάρφη. Είναι μια σειρά βιβλίων που το καθένα του περιέχει μια ιστορία η οποία συνδέεται με έναν πίνακα ζωγραφικής γνωστού ζωγράφου.
     Από τη σειρά αυτή και με αφορμή τον νέο χρόνο που ήρθε και που παρουσιάζεται συνήθως σαν πατέρας με γιους και κόρες,διαλέξαμε να ασχοληθούμε με το βιβλίο" Τα δύο αδέλφια και οι τέσσερις εποχές", που συνδέει το παραμύθι με τον πίνακα ζωγραφικής του Γ.Τσαρούχη " Οι τέσσερις εποχές", δημιουργώντας ένα  πρόγραμμα αφιερωμένο στην τέχνη με τους εξής στόχους:
  • Την επαφή των παιδιών με έργα γνωστών ζωγράφων
  • Την καλλιέργεια της οπτικής αντίληψης, της έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων.
  • Να παρατηρήσουν , να πειραματιστούν, να ερευνήσουν και να χρησιμοποιήσουν τις εμπειρίες τους ως στοιχείο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας.
  • Την καλλιέργεια του προφορικού λόγου.
  • Να αυτοσχεδιάσουν και να εκφραστούν μέσα από την ακρόαση μουσικών συνθέσεων. 
Πορεία του προγράμματος


  • Διαβάζουμε την ιστορία από το βιβλίο "Τα δύο αδέλφια και οι τέσσερις εποχές" της Αφρούλη Μπέρσου, εκδόσεις Βάρφη.
  • Βλέπουμε τις εικόνες του παραμυθιού και συζητάμε σχετικά με το περιεχόμενό του κάνοντας ερωτοαπαντήσεις.
  • Παρουσιάσουμε την εικόνα του πίνακα ζωγραφικής του Γ.Τσαρούχη, "Οι τέσσερις εποχές" που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το παραμύθι.


  • Περιγράφουν τον πίνακα, συζητάμε σχετικά με τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος, το όνομα του ζωγράφου και τον τίτλο του πίνακα, τα φρούτα που υπάρχουν πάνω στο τραπέζι, την έκφραση των προσώπων, κάνουμε υποθέσεις για το ποια εποχή αντιπροσωπεύει το καθένα και γιατί.
  • Παίζουμε παιχνίδια ρόλων. Ένα παιδί γίνεται ζωγράφος , διαλέγει για μοντέλα του τέσσερα παιδιά , τα ντύνει με τα ανάλογα ρούχα εξηγώντας το γιατί.
  • Ακούμε την μουσική του Βιβάλντι 'οι τέσσερις εποχές" συνδέοντας με αυτό τον τρόπο και την κλασσική μουσική.Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες,μία για κάθε εποχή και κινούνται στο χώρο κάθε φορά που ακούγεται το μουσικό κομμάτι που αντιστοιχεί στην δικιά τους εποχή.
  •  Ζωγραφίζουν τον δικό τους πίνακα με θέμα τις "τέσσερις εποχές"



 

Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

Μικροί ζαχαροπλάστες εν δράση...!

Η δική μας βασιλόπιτα.


    Καινούριος χρόνος χωρίς κοπή βασιλόπιτας δεν γίνεται.Ακολουθώντας και φέτος το έθιμο αυτό αποφασίσαμε να φτιάξουμε την δικιά μας βασιλόπιτα.Μικροί ζαχαροπλάστες εν δράση!
    Ένα μικρό ημερήσιο πρόγραμμα με σκοπό να αναπτύξουν τα παιδιά δραστηριότητες που σχετίζονται με τα ήθη και έθιμα του τόπου μας, να έρθουν σε επαφή με φυσικά υλικά , να εμπλουτίσουν την γλώσσα και με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
  • συζήτηση
  • προετοιμασία του χώρου
  • παρουσίαση της συνταγής και των υλικών
  • δημιουργία λίστας υλικών
  • παρασκευή της βασιλόπιτας
  • προβληματισμό για το τι θα γράψουμε επάνω
  • κοπή της βασιλόπιτας
   Όλοι γύρω από το τραπέζι εργασίας διαβάζουμε την συνταγή που θα ακολουθήσουμε και προετοιμάζουμε τα υλικά, ζύγισμα, μέτρημα. Π.χ. 2 κούπες αλεύρι, 5 αυγά...




    Γίνεται μια μικρή συζήτηση σχετική με τα υλικά και ξεκινά η παρασκευή της βασιλόπιτας. Οι μικροί ζαχαροπλάστες φορούν τους σκούφους τους και ανα ομάδες ξεκινούν.Άλλοι ανακατεύουν, άλλοι ρίχνουν τα υλικά.Στο τέλος η ζύμη είναι έτοιμη για ψήσιμο.


































    Όση ώρα η βασιλόπιτα ψήνεται, εμείς συζητάμε για τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε, από που τα πήραμε, ποιος τα παράγει και τέλος φτιάχνουμε τη λίστα των υλικών της βασιλόπιτας.Οι βασιλόπιτες όμως γράφουν και κάτι επάνω.Τι είναι αυτό; Τι θα πρέπει να γράφει και η δικιά μας; Τη χρονιά που ήρθε φυσικά, 2011.Από ποιους αριθμούς όμως αποτελείται  το 2011; Όση ώρα εμείς λύνουμε τους προβληματισμούς μας η βασιλόπιτα ψήνεται και η μυρωδιά της τρυπάει μύτες!
    Επιτέλους έφτασε η στιγμή να την κόψουμε .Όλοι γύρω από το τραπέζι περιμένουν με ανυπομονησία αλλά και όρεξη για να την δοκιμάσουν και να βρεθεί και ο τυχερός που θα τύχει το νόμισμα.Η αγωνία μεγάλη αφού τον τυχερό τον περιμένει και ένα μικρό δώρο.










    Η ώρα της αποκάλυψης δεν αργεί και όλο χαρά η τυχερή βρίσκει το νόμισμα και το δείχνει σε όλους περιμένοντας και το δώρο της.Χαρά και μια μικρή απογοήτευση σε μερικούς που δεν ήταν αυτοί οι τυχεροί.
Καλή Χρονιά σε όλους. Ευτυχισμένο το 2011!     





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...