Στο blog μας μπορείτε να δείτε

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Μαθηματικά μέσα από δραστηριότητες εικαστικών.

      Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο νηπιαγωγείο έχουν επιτυχία και κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών ,όταν συνδυάζουν την δημιουργικότητα και την ψυχαγωγία.Τα παιδιά μαθαίνουν  μέσα από την δημιουργία και το παιχνίδι.Τα μαθηματικά είναι ένα γνωστικό αντικείμενο που το παιχνίδι και οι ενδιαφέρουσες δραστηριότητες ,βοηθούν πολύ στην κατάκτηση του.
     Δύο δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε από τον χώρο των μαθηματικών, που συνδυάστηκαν με τα εικαστικά και το ομαδικό παιχνίδι είναι οι παρακάτω:

  • Πού κρύφτηκε το φεγγάρι; ( χωρικές σχέσεις)
Τα παιδιά σχεδιάζουν και χρωματίζουν με ξεχωριστό χρώμα το καθένα δύο σπίτια, δύο δέντρα και ένα φεγγάρι.Στη συνέχεια τα κόβουν και τα τοποθετούν μπροστά τους.

α) Η νηπιαγωγός ζητάει να κρύψουν το φεγγάρι τους σε διάφορες θέσεις, όπως ανάμεσα στα σπίτια, πάνω από το κόκκινο σπιτάκι κλπ.Οι οδηγίες δίνονται ξεχωριστά σε κάθε παιδί ανάλογα με τα σχέδια που έχει κάνει( χρωματισμός σπιτιών, μέγεθος δέντρων)

β) Το κάθε παιδί τοποθετεί όπου θέλει το φεγγάρι του  και όταν του ζητηθεί λέει που το έχει τοποθετήσει

γ) Τα παιδιά παίρνουν τον ρόλο της νηπιαγωγού. Αυτή τη φορά ένα παιδί ζητάει από κάποιο άλλο να βάλει σε μια συγκεκριμένη θέση το φεγγάρι του.

Στο τέλος κολλούν τα σπιτάκια τους, τα δέντρα τους και το φεγγάρι σε ένα χαρτί, κάνοντας έναν πίνακα με κολάζ,που μπορούν να τον εμπλουτίσουν και με άλλα σχέδια.

  • Φτιάχνουμε ήλιους. Παιχνίδι με ζάρι
Επανάληψη αριθμών 1-6 ( Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει για την επανάληψη όποιων αριθμών θέλουμε ,ανάλογα με το γνωστικό επίπεδο των παιδιών και χρησιμοποιώντας το ανάλογο ζάρι ή ζάρια.)

     Τα παιδιά σχεδιάζουν σε κίτρινο χαρτόνι έναν κύκλο που θα είναι ο ήλιος τους και τον κόβουν .Μετά κόβουν και κίτρινες λωρίδες για τις αχτίδες του.Όλα όμως πρέπει να έχουν τον ίδιο αριθμό αχτίδων, ο οποίος αποφασίζεται από την ομάδα.κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και κολλά τόσες αχτίδες στον ήλιο του όσες δείχνει ο αριθμός .Νικητής είναι όποιος φτιάξει πρώτος τον ήλιο του, το παιχνίδι όμως συνεχίζεται μέχρι να φτιάξουν όλοι τους ήλιους τους και έτσι να φύγουν από το σχολείο κρατώντας ο καθένας τον δικό του ήλιο.

    Και οι δύο δραστηριότητες άρεσαν πολύ στα παιδιά, διασκεδάσαν και βοήθησαν στη κατάκτηση μαθηματικών εννοιών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...