Στο blog μας μπορείτε να δείτε

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Διακοσμούμε κυπελάκια από γιαούρτι.

  
      Τα κυπελάκια από τα γιαουρτάκια που έρχονται στην τάξη είναι πολλά.Γιατί να μην προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι με αυτό το υλικό που φαίνεται άχρηστο.Αν δεν το πάμε στον κάδο ανακύκλωσης μπορούμε να το διακομίσουμε με την τεχνική του ντεκουπάζ, κάνοντας ωραίες μολυβοθήκες.

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι άδεια κυπελάκια από γιαούρτια ,πλυμένα φυσικά, μοτίβα από χαρτοπετσέτες και αραιωμένη κόλλα βινυλίου( ατλακόλ).

Πορεία κατασκευής:

       Βγάζουμε το εξωτερικό χαρτί της συσκευασίας του γιαουρτιού, απλώνουμε την κόλλα και τοποθετούμε προσεκτικά τα μοτίβα της χαρτοπετσέτας.




Έτοιμη η μολυβοθήκη μας!

 

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο και στην Α' Δημοτικού.




Από 1 έως 15 Ιουνίου θα γίνονται οι εγγραφές για τη φοίτηση στα Νηπιαγωγεία και στην Α'  τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Περισσότερα...

Ανακύκλωση.


     Μια από τις ερωτήσεις που έγινε κατά την φετινή απογραφή της στατιστικής υπηρεσίας ήταν αν κάνουμε ανακύκλωση.Ποια θα είναι άραγε τα αποτελέσματα σε αυτό το ερώτημα; Πόσο ευαισθητοποιημένοι ,όχι μόνο ατομικά αλλά και συλλογικά,είμαστε πάνω στο θέμα της ανακύκλωσης;
     Μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα που μπορεί να μας απαντήσει σε διάφορα ερωτήματα σχετικά με την ανακύκλωση είναι της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (Ε.Ε.Α.Α. Α.Ε.) .Ερωτήματα του τύπου:
Τι είναι η ανακύκλωση
Ποιες συσκευασίες ανακυκλώνονται;
Τι ρίχνουμε στον μπλε κάδο;
Πως συμμετέχουμε σωστά στη ανακύκλωση συσκευασιών;

απαντιούνται μεταβαίνοντας  στον σύνδεσμο της σελίδας:
http://www.herrco.gr/default.asp?siteID=1&pageID=11&langID=1

   Ένας χώρος που μπορεί να μας δώσει αρκετές πληροφορίες, που  θα βοηθήσουν όσους πραγματοποιούν πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα την ανακύκλωση.

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Αυτοκινητάκια από χάρτινα πιάτα.

       Χάρτινα πιάτα που περίσσεψαν από πάρτι γενεθλίων; Δεν τα πετάμε! Φτιάχνουμε πολύχρωμα και πρωτότυπα αυτοκίνητα.Άλλο ένα υλικό που πριν πάει στο κάδο ανακύκλωσης μπορεί να μας προσφέρει λίγες στιγμές δημιουργικής φαντασίας και παιχνιδιού. Η κατασκευή είναι πολύ απλή.

       Κόβουμε τα χάρτινα πιάτα στη μέση, προσθέτουμε ρόδες από χαρτόνι και τα ζωγραφίζουμε με μαρκαδόρους. Στη στιγμή έχουμε δυο αυτοκινητάκια αλλιώτικα από τα άλλα!





Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Οι χυμούληδες!


Καλώς ήρθατε στην παρέα των χυμούληδων!


Πολλά κουτάκια από χυμούς καταφτάνουν καθημερινά στην τάξη. Αντί όμως να τα πετάξουμε, διαλέξαμε να φτιάξουμε την παρέα των χυμούληδων.Η κατασκευή τους είναι απλή και το αποτέλεσμα πολύ χαρούμενο.

Υλικά : άδεια κουτάκια χυμών,μαρκαδόροι, μαλλάκια πλεξίματος, ένα ξύλινο σουβλάκι( το κολλάμε πίσω από το κουτί για να κρατάνε την κούκλα)

Πορεία κατασκευής:
Σχεδιάζουν το περίγραμμα του κουτιού

Περίγραμμα κουτιού
Το κόβουν

Το κολλούν στην μια πλευρά του κουτιού





Σχεδιάζουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου και κολλούν τα μαλλιά
Κοριτσάκια..
και αγοράκια..




Όλη η παρέα περιμένει και τους καινούριους φίλους της για να αρχίσουν το γλέντι





 Τα παιδιά δίνουν ονόματα στις κούκλες, παίζουν   κουκλοθέατρο  και  άλλα παιχνίδια.
 Συμπέρασμα: Κανένα σκουπίδι της τάξης δεν πάει χαμένο... ( Πρόγραμμα ανακύκλωσης)

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Κατασκευή πεταλούδας.




      Ανάμεσα στα διάφορα υλικά που φέρνουν για την ανακύκλωση είναι και τα άδεια ρολά από  χαρτί υγείας και κουζίνας.Διαλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε τα ρολά από το χαρτί υγείας δημιουργώντας πολύχρωμες πεταλούδες.Τα ρολά βοήθησαν στην κατασκευή του σώματος της πεταλούδας, ενώ για τα φτερά της χρησιμοποιήσαμε χαρτί κανσόν εφαρμόζοντας την τεχνική του τυπώματος αλλά και την έννοια της συμμετρίας.
Μελέτη περιβάλλοντος( ανακύκλωση, χαρτί), εικαστικά ( τύπωμα), μαθηματικά( συμμετρία), όλα σε μια απλή κατασκευή! 

Υλικά: ρολό από αδειο χαρτί υγείας, κομμάτι από χαρτόνι κανσον διπλωμένο στη μέση, χαρτί γκοφρέ, σύρμα πίπας, τέμπερες.




Πορεία κατασκευής:


Τυλίγουμε το ρολό με το γκοφρέ χαρτί

Περνάμε το σύρμα πιπας από μια τρύπα , για να φτιάξουμε τις κεραίες


Χρωματίζουν με τέμπερες το μισό από το διπλωμένο χαρτόνι


Το διπλώνουν και το πατάνε δυνατά


Κοβουν το μισό σχεδιασμένο περίγραμμα των φτερών 

Το ανοίγουν

Κολλάμε τα φτερά πάνω στο ρολό

Έτοιμη η πεταλούδα

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Παιχνίδια με τενεκεδάκια.

      Τα τενεκεδάκια από διάφορα αναψυκτικά, καφέδες, που φέραν τα παιδιά στο σχολείο για την ανακύκλωση,πριν τα τοποθετήσουμε στον κάδο της ανακύκλωσης,τα χρησιμοποιήσαμε για παιχνίδι.
  • Αγώνες με τενεκεδάκια.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και έχουν από ένα τενεκεδακι μπροστά τους .Με τη συνοδεία μουσικής προσπαθούν να κυλήσουν το τενεκεδακι τους από το σημείο που ορίσαμε ως αφετηρία, στο σημείο που ορίσαμε για τερματισμό.Από κάθε ομάδα βγαίνει ένας νικητής και στο τέλος αγωνίζονται οι νικητές μεταξύ τους.



  • Πύργοι με τενεκεδάκια.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο.
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες.Αν θέλουμε μπορούμε να το παίξουμε και με μικρότερες ομάδες, των 2-3 παιδιών.Δίνουμε σε κάθε ομάδα τον ίδιο αριθμό από τενεκεδάκια και προσπαθούν να φτιάξουν ένα πύργο. νικήτρια η ομάδα που θα καταφέρει να τοποθετήσει όλα τα τενεκεδάκια της σε πύργο.




  • Ποιός θα φτιάξει τον πιο ψηλό πύργο
 Κάθε παιδί προσπαθεί να φτιάξει όσο πιο ψηλό πύργο με τενεκεδάκια μπορεί, αριθμώντας ταυτόχρονα και τα τενεκεδάκια που βάζει.

  • Σκυταλοδρομία με τενεκεδάκια.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο.
Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες, κάνοντας μια γραμμή ο ένας πίσω από τον άλλο.Σκοπός του παιχνιδιού είναι να διανύσουν μια απόσταση( πήγαινε- έλα) μεταφέροντας το τενεκεδάκι με ένα καλαμάκι από σουβλάκι.Ο ένας παίκτης δίνει στον επόμενο το τενεκεδάκι πάντα κρατώντας το από το καλαμάκι.Νικήτρια η ομάδα που πρώτοι θα διανύσουν την απόσταση ,όλα τα μέλη.
  • Γεμίζουμε το τενεκεδάκι.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο
Θα χρειαστούμε για το παιχνίδι άδεια τενεκεδάκια από καφέ και ξερά φασόλια.Τα παιδιά έχουν μπροστά τους ένα τενεκεδάκι , μερικά ξερά φασόλια και ένα πλαστικό κουτάλι.Σκοπός του παιχνιδιού είναι να βάλουν τα φασόλια μέσα στο κουτί χρησιμοποιώντας το κουτάλι.Νικητής αυτός που θα βάλει όλα του τα φασόλια μέσα στο κουτί.

Μερικές από τις ιδέες των παιχνιδιών είναι από το περιοδικό"Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 80"

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Καδράκι και κάρτα για τη μαμά.

Φέτος χαρίζουμε στις μαμάδες ένα καδράκι φτιαγμένο με τη τεχνική του ντεκουπάζ συνοδευόμενο με μια κάρτα.

  • Καδράκι
Για να φτιάξουμε το καδράκι χρειαζόμαστε το καδράκι( υπάρχουν έτοιμα σε ανάλογα μαγαζιά), χαρτοπετσέτες, έγχρωμη φωτογραφία του παιδιού, κόλλα ντεκουπάζ, γκλίτερ για ντεκουπάζ( αν θέλουμε) και το ανάλογο σπρέι για το τελείωμα.
Κόβουμε τα μοτίβα από τις χαρτοπετσέτες,  χωρίζουμε τα φύλλα ώστε να μείνει μόνο ένα.
Βάζουμε κόλλα πάνω στο καδράκι και κολλάμε με προσοχή τη χαρτοπετσέτα.Στη συνέχεια βάζουμε κόλλα στη φωτογραφία του παιδιού και στο χαρτάκι με τις ευχές και τα κολλάμε πα΄νω στη χαρτοπετσέτα.Περνάμε κόλλα σε όλη την επιφάνεια του κάδρου και αφήνουμε να στεγνώσει.Μετά στολίζουμε αν θέλουμε με γκλίτερ και αφού στεγνώσει το ψεκάζουμε με το σπρέι για να γυαλίσει.



  •  Κάρτα.

Η κάρτα αποτελείται από δυο μέρη.Το εξωτερικό που ειναι σαν θήκη και το παιδί το διακοσμεί με κολάζ και το εσωτερικό στο οποίο γράφει τις ευχές για τη μαμά του και το ζωγραφίζει.Στο πάνω μέρος κάνουμε μια τρυπούλα και περνάμε ένα κορδελάκι .






Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη μητέρα.

     Η εικόνα της μητέρας δεν θα μπορούσε να μην είναι πηγή έμπνευσης για τους ζωγράφους.Πολλοί οι πίνακες που παρουσιάζουν σκηνές από διάφορες στιγμές της ζωής μιας μητέρας. Διαλέξαμε μερικούς για να τους παρατηρήσουμε στην τάξη και να κάνουμε μερικές δραστηριότητες κάνοντας ένα ημερήσιο πρόγραμμα αφιερωμένο στη μητέρα.( α' μέρος)
  • Παρουσίαση των πινάκων . Τα παιδιά βλέπουν τους πίνακες, τους περιγράφουν.













  • Αναπαράσταση του θέματος από τα παιδιά.
Έχουμε σε φωτοτυπία μερικούς από τους πίνακες, όσους μπορούν να αναπαρασταθούν καλύτερα, τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, κάθε ομάδα διαλέγει τον πίνακα που θα αναπαραστήσει  με το σώμα τους,  ενώ οι άλλες ομάδες θα προσπαθήσουν να βρουν ποιος είναι ο πίνακας.

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον δικό τους πίνακα με θέμα τη μητέρα , που θα της τον χαρίσουν τη μέρα της γιορτής της.


    Η παρουσίαση που ακολουθεί είναι από τους πίνακες που είδαμε στην τάξη και τους τίτλους που δώσαν σε αυτούς τα παιδιά.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...